Titel | Levels of Immersive Teaching and Learning: Influences of Challenges in the Everyday Classroom |
Publication Type | Book Chapter |
Year of Publication | 2023 |
Book Title | Immersive Education: Designing for Learning |
Seiten | 107-122 |
Authors | Dengel, A, Buchner, J, Mulders, M, Pirker, J |
Editor | MacDowell, P, Lock, J |
Publisher | Springer Cham |
Abstract | This chapter discusses theoretical models for immersive learning and immersive teaching. The subjective and objective factors used in these models are distinguished by levels: micro, meso, and macro. We discuss the terms immersive teaching and immersive learning and possible strategies for implementing learning experiences in the everyday classroom. |
URL | https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
DOI | 10.1007/978-3-031-18138-2_7 |
Recent Publications
- What the Amazon can’t deliver: Lessons learned from Virtual Reality-based sustainability education
- The Virtual Painting Shop: Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual Reality
- Curriculumsentwicklung als Antrieb für die Digitalisierung: Ein Blick auf bildungspolitische Überlegungen im internationalen Kontext
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Vom Pixel zur Präsenz–Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen
- Beyond Comparing Learning Technologies: Experiencing Flow in Virtual Reality
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?