Titel | Learning in Online Social Networks: Exploring Structural and Emotional Aspects of Social Presence and as a Sense of Community |
Publication Type | Conference Paper |
Year of Publication | 2016 |
Authors | Hölterhof, T, Rehm, M |
Conference Name | AERA 2016 |
Publisher | American Educational Research Association |
Location | Washington D.C. |
Keywords | emotions, sense of community, social networks, social presence |
URL | http://www.aera.net/EventsMeetings/AnnualMeeting/2016AnnualMeeting/tabid/15862/ |
Recent Publications
- What the Amazon can’t deliver: Lessons learned from Virtual Reality-based sustainability education
- The Virtual Painting Shop: Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual Reality
- Curriculumsentwicklung als Antrieb für die Digitalisierung: Ein Blick auf bildungspolitische Überlegungen im internationalen Kontext
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Vom Pixel zur Präsenz–Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen
- Beyond Comparing Learning Technologies: Experiencing Flow in Virtual Reality
- Studie: Wie lernt sich’s mit der Greenpeace-App?