Titel | Trends and Gaps in Empirical Research on Open Educational Resources (OER): A Systematic Mapping of the Literature from 2015 to 2019 |
Publication Type | Journal Article |
Year of Publication | 2021 |
Authors | Otto, D, Schröder, N, Diekmann, D, Sander, PC |
Journal | Contemporary Educational Technology |
Volume | 13 |
Start Page | 325 |
Issue | 4 |
Keywords | Educational technology, Higher education, OER, review, Systematic Mapping |
Abstract | For almost 20 years, Open Educational Resources (OER) are an integral part of the debate about the digitisation of education. However, the empirical landscape of OER research is vivid and largely obscure. |
URL | https://www.cedtech.net/download/trends-and-gaps-in-empirical-research-on-open-educational-resources-oer-a-systematic-mapping-of-the-11145.pdf |
DOI | 10.30935/cedtech/11145 |
Recent Publications
- Informationskompetenz neu denken: Von Google zu ChatGPT
- Digitale Bildung und Medienpädagogik als Gegenstand der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
- Eine qualitative Bewertung der Stärken und Schwächen deutschsprachiger Erklärvideos im Pflegebereich
- Using Augmented Reality for Teaching - A Hands-on Seminar Concept to Enhance Acceptance in Future Teachers
- What the Amazon can’t deliver: Lessons learned from Virtual Reality-based sustainability education
- The Virtual Painting Shop: Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual Reality
- Curriculumsentwicklung als Antrieb für die Digitalisierung: Ein Blick auf bildungspolitische Überlegungen im internationalen Kontext